Tuesday, September 18, 2012

Jadi Baik

kalau diberi peluang...saya nak jadi budak baik...kalau..kalau..kalau je kan yang saya taw...huhuhu...tapi memang berazam nak jadi baik ponn...sebab di kalangan keluarga..mungkin saya yang paling tak baik...yang tak berapa pandai nak jaga aurat..tak berapa pandai nak jaga harta benda...tapi sekarang ni saya cuma ambil sikap tunggu dan lihat..berubah pelan-pelan...bukan secara mendadak dan perubahan tu cuma sekadar nak tunjuk kat orang lain yang saya dah jadi budak baik...no..no..no...itu hipokrit namanya...nak berubah kene ikhlas...
saya dah banyak kali kot kene perli...sebab pakai tudung bawal biasa yang tak ikut piawaian...sebab tak labuh tutup dada...pakai baju pun ketat-ketat..sendat-sendat...tak mengapa..saya perhati je orang yang cakap tu...bukan saya tak pernah hidup dengan mereka-mereka tu semua....
kakak saya ade 3 orang...dan kesemuanya mungkin tak berapa suka saya...sebab saya pun bukanlah adik yang baik...n kite selalu boleh rasa kan..kalau orang suka atau tak pada kita...tak mengapa..saya ok je..tak suka, tak suka pun..bile ade pape kecemasan n adik kesayangan tak boleh nak tolong..saya juga yang jadi pilihan...hahaha...kalau dah macam tu takdirnya..saya terima jela..terima dan bersedia untuk sentiasa jadi pilihan yang terakhir...
sekarang ni...hari-hari saya berdoa...moga saya dapat kerja yang lebih baik...dapat keluar dari Selangor ni...tak kisah la jauh mana pun..sebab mungkin lagi aman dan selesa bila jauh-jauh...dulu masa study kat kedah tu pun..rasa macam aman je..sebab takde sapa yang nak amik kisah..amik taw hidup saya...hari-hari cuma berhubung dengan mak n abah je...lebih seronok begitu rasanya....

p/s: moga Allah mendengar doa saya.....amin...

No comments:

Post a Comment