Monday, November 12, 2012

Random

dah lama tak update belog ni...nak kate tak sayang..tak ingat...tak juga...sayang je..ingat je..tapi memang lumrah la kot kan...bile masa best..lupe..masa susah hati..nak keluh kesah..baru ingat..hahaha...saya la tu...
akhir-akhir ni memang rasa little bit down sikit...macam-macam hal...En.S sejak-sejak nak masuk final game dia tu..merajuk kuat...merajuk je keje dia..berangin pun boleh tahan juga..huhuhu...saya malas nak layan..tapi tula..kalau tak layan, dia kate kite tak ingat dia pulak..tak amik tau hal dia..pitam mak oiiiii....susah nau nak bagi dia tu puas hati...ade je yang tak kene...sampai satu tahap saya fikir..ape nak jadi..jadi la..who cares kan..kalau takde jodoh saya dengan dia..sedih pun mungkin sekejap..tapi hidup kene teruskan juga kan...mungkin saya bukan jenis yang ambil perkara camtu sebagai sesuatu yang serius...saya bukan jenis yang menangis sedih meratap merayu...kalau sekali orang dah cakap taknak..memang cukup..saya takkan contact dia lagi..nak bertanya salah ape, kenapa, mengapa tu semua memang tak laaa...tetibe macam datang mood nak cerita hal-hal kekasih-kekasih lama plak kannn..hahahaa....

#1- Selangor
ex yang first ni yang memang lama la..masa tu saya skolah lagi..Form 6..and dia dah kerja..kerja biasa-biasa je pun..kerje kampung..lama juga berkawan..sampai saya masuk U..Second year tu still stick with him..dia ok saje..cuma agak baran n agak cemburu..hari-hari mesti bergaduh punya..hahaha...last-last putus sebab memang dah tak boleh nak serasi lagi...sekarang dia dah kawin dah pun..dengar-dengar dah ade anak sorang...baguslahh..bahagia dah dia pun...hahahaa

#2 - Terengganu
ex yang ni agak muda sikit la...masa tu saya last year kat U..n dia student Kolej Tentera Udara kat Alor Setar tu haaa...yang ni lagi ok..relex je pun...kirenye in relationship ngan budak ni aman la...tapi takde angin, takde ribut..tetibe dia sms kate nak putus..saya macam terpinga-pinga tak taw pape...tapi as Jaja kan..takkan saya tanya sebab ape dia nak putus..nak putus, ok la...go on...then beberapa bulan lepas tu ade mamat mana ntah nak add saya kat FB...rajin plak tu anta mesej2 kat FB tu..siasat punya siasat..budak ni rupenye...kawin dah pun dia...bukan nak kate ape la kan...isteri dia tu lagi tua dari saya kot..dah tu..bile rasa isteri sendiri tak best..baru nak carik saya semula la??no wayy mann...hahaha

#3 - Perlis
ex yang ni kenal masa saya tengah study master..rasa macam dia bersungguh-sungguh dengan saya..sebab siap bawak gi jumpa keluarga dia lagi..mak ayah dia pun ok la...tapi tup-tup memang putus juga..sebab dia kawin dengan orang lain..orang sama negeri ngan dia jugakla..haahaha..masa putus ni memang saya tak tanya sebab ape..ade sorang kawan suggest untuk gi kedai mak dia (mak dia ade kedai makan) n tanya kenapa anak dia buat camtu kat saya..tapi memang saya tak kan buat la kan...lepas dah putus ngan dia baru saya realize something yang nampak tak kene...sepanjang kami berkawan..susah nak pegi tempat-tempat terbuka dengan dia..shopping complex ke..ape ke..memang susah..gi makan pun kat kedai-kedai yang tak glemer..hahahaa..tapi masa tu tak nampak pun semua tu..lepas dah putus baru tersedar semua tu...

#4 - Selangor
ex yang ni memang lagi muda sangat-sangat...taktaw sebab ape saya boleh ter'inrelationship'dengan dia..ntah la..susah nak kate..mungkin sebab sunyi..tapi yang ni memang tak boleh blahh..anak mak..manja ya rabbi...tak berdikari pun ye juga..boleh bayangkan camne budak yang terlebih berdikari nak handle budak yang langsung tak pernah berdikari??yee...sangat susah..jalan terbaik..kite putus sahaja lahhh..sebelum putus bukan main merayu-rayu cakap tak boleh hidup tanpa saya laa konon...the next 2 weeks, dia dah ade teman pengganti..budak-budak kannnn...hahahaahaa...

#5 - Pahang
yang ni belum ex lagi...hahaha...En.S la ni...yang ni setakat ni ok la..manja ade la juga..manja cara orang tua..tak sama ngan manja budak-budak...angin pun ade juga..tapi tula..buat tak taw je..nanti ok la dia..cemburu pun ade sikit..tapi dia tak suka tunjuk sangat..memang dah faham laa..bile dekat nak kate romentik tu tak dela sangat..setakat suap2 makan tu adela..takyah nak romentik sangat..sebab nanti saya geli..allergik laa...hahaha...saya selalu doa..moga jodoh kali ni panjang..tapi kalau tak berjaya juga..what to do kan..tak de rezeki la tu...

p/s : bile kire-kire ramai jugak yeee...masuk 5 dah koooo...hahahaha


No comments:

Post a Comment