Wednesday, December 26, 2012

Janggal...Kekok

pernah tak bile jumpa kawan lama yang dah lama tak berjumpa...lama tak bercakap...lama tak ambil tahu...kite tiba-tiba rasa janggal...rasa kekok..walau dulu mesra sampai tak boleh nak berpisah..mesra sampai rindu-rinduan..mesra sampai becakap kat telefon taknak letak...mesra lahh sangat...

tapi......

sekarang bile yang sorang menjauhkan diri..bile kadang-kadang dia telefon..bersembang..bercakap macam kaku...kekok..serba tak kene..sebab yang sorang lagi ade beban dalam hati dia...macam mana yang sorang tu boleh buat macam takde salah pape...bercakap pun tak lama..sekadar bertanya khabar..buat ape cuti-cuti ni...errmmm..rasa janggal dan kekok tu tetap ade...nak bergurau pun takut tersalah masa..tersalah tempat..

tapi....

saya cube belajar bersyukur...dia tetap call saya walau mungkin tu cara dia nak tinggalkan saya..kalau nak tinggal terus-berdiam-diri je mungkin nampak kejam...jadi mungkin dengan cara begini : takde-sms-call-sesekali...akan buat saya mudah lupekan dia..mudah lupekan kebiasaan untuk sms pagi-pagi-sebelum-pergi-kerja dan petang-petang-nak-balik-kerja...n thats so true...saya dah dapat lupekan kebiasaan-kebiasaan tu...walau dulu berderet sms saya hantar tapi tak berbalas satu pun...dan sekarang saya mula faham..mula beri dia ruang..ambil la seberapa banyak masa pun untuk reply sms-sms saya tu...jangan nanti bile sampai satu masa...saya betul-betul berubah..dia datang semula dengan harapan...owwhhh..memang takkan jadi begitu kot..hahahaa..takde sapa yang pernah terkejar-kejarkan saya selama ni..dalam mimpi boleh laaaa...hehehe

p/s : serius rasa macam robot bile bercakap dengan En.S malam tadi...janggal..kekok tu tetap ade..*_*

No comments:

Post a Comment